Hrvatski glazbeni zavod i Hrvatsko društvo glazbenih teoretičara u ožujku 2005. pokrenuli su Radionicu utorkom, ciklus popularnih predavanja s temama iz svih područja teorije glazbe. Ciklus je osmislio Tihomir Petrović, učitelj glazbenih teorijskih predmeta. Osnovna je ideja bila pokazati spoj teorije i prakse, pa je svako predavanje uključivalo analizu glazbenih primjera iz popularnoga i klasičnoga repertoara, potvrđujući tezu predavača: Glazba ima mnogo, ali teorija za njihovo odgonetanje samo je jedna. Radost otkrivanja zašto je nešto u glazbi dobro ili zašto je nešto loše postala je obilježjem svake Radionice, pa taj detalj – osjećaj ugode proizašao iz razumijevanja strukture glazbenoga djela uz vrlo zabavan pristup – i danas mami posjetitelje. 

Bio je „šok“ za pojedine slušatelje otkriće da skladba I Will Survive (F. Perren) već tristotinjak godina postoji kao Passacaglia u g-molu (G. F. Händel), ili usporedba Lizstovih Ljubavnih snova s Hendrixovom uspješnicom Hey Joe, no (pre)zadovoljni su slušatelji otišli te večeri kući sa spoznajom da su Liszt i Hendrix dio istoga harmonijskoga sustava, koji se obrađuje u tradicionalnom nauku o harmoniji i lako je dostupan svima. Posljednja Radionica u 2010. gotovo da je šokirala i one koji su višegodišnjim dolascima navikli na uspoređivanje neusporedivoga. Otkrilo se, naime, da skladba You Are So Beautiful (Billy Preston) i Bachov koral Ach, Herr, laß dein lieb Engelein, kojim završava Muka po Ivanu, imaju toliko sličan harmonijski razvoj, da su poznavatelji jednoga sasvim lako prihvatili i drugo navedeno djelo. 

No, nije se na radionicama samo pričalo, povremeno se i muziciralo, npr. 18. prosinca 2007. kada je blagdanski ugođaj uljepšalo nekoliko poznatih adventskih i božićnih popijevki, koje je prvi puta u nas na pili izveo Dario Krmpotić, uz klavirsku pratnju Tihomira Petrovića. 

Zanimljiv je profil publike koja posjećuje Radionice. U podrumskoj će se dvorani pronaći i mlađih teenagera, koji se polako ali sigurno zaljubljuju u Beatlese, bivših i sadašnjih učenika glazbenih učilišta i studenata glazbe, a zatim i učitelja i profesora glazbe, znanstvenika i akademika. 

Radionice imaju i izravnu posljedicu kojom se obogaćuje zagrebačka glazbeno-obrazovna scena. Na mnoga pitanja vezana uz teorijske discipline odgovor se može potražiti u Školi teorije glazbe, koja s radom počinje u veljači. Program i sve obavijesti o Školi možete pronaći na stranici www.hdgt.hr, ili će vam ih dati osnivač Škole, Tihomir Petrović (099 853 88 39). 

Sa zadovoljstvom se može konstatirati: u veljači 1829. s radom je započela Glazbena škola HGZ-a (iz koje su se kasnije razvili i Muzička akademija i Glazbena škola Vatroslava Lisinskog). I ove, 2011. godine, suvremena je višegodišnja obrazovna inicijativa HGZ-a– Radionica utorkom – dovela do osnutka nove obrazovne ustanove, Škole teorije glazbe, u kojoj glazbenoteorijsko obrazovanje mogu potražiti svi, bez obzira na godine, status i profesiju te prethodno glazbeno obrazovanje. 

U svim je Radionicama zamjetna jedna zajednička nit; pozivanje na djela Johanna sebastiana Bacha i sastava The Beatles, i gotovo da bi se cijeli ciklus mogao sažeti pod naslov: Između Bacha i Beatlesa. Očito je da su za autora Radionica utorkom Bach, čija je djela upoznao glazbenim obrazovanjem, i Beatlesi, koje je „živio“, mjera dobroga u glazbi. A o dodiru njihovih opusa autor nije ni izbliza sve ispričao.

Developed in conjunction with Joomla extensions.